nieuwsbrief q2-2021

Toch een andere nieuwsbrief lezen?

*|MC:SUBJECT|*

Easy Conta


Maakt uw administratie gemakkelijk

Nieuwsbrief Q2 2021


Wilt u één van onze vorige nieuwsbrieven lezen?
Ga dan naar https://www.easyconta.nl/nieuws.
 

In deze nieuwsbrief: Uniconta support, een webbased B2B voor Uniconta,

Uniconta Tips & Tricks, met tenslotte Uniconta Release versie 87.

Uniconta support

Om u beter van dienst te kunnen zijn kunt u op onze website via onderstaande link https://www.easyconta.nl/easy-conta-videos video’s vinden voor het gebruik van Uniconta. Dit aantal video’s is groeiende. Hebt u behoefte aan een dui-delijke instructie van een functie binnen Uniconta, laat het ons weten en wij maken een instructie-video voor u.
Een webbased B2B oplossing                geïntegreerd met Uniconta

Hiermee kunnen klanten toegang krijgen tot een B2B oplossing, hun bestellingen plaatsen en inzicht krijgen in hun order.

Klanten toegang geven tot B2B kan via onderstaand scherm.
 


Uitleg velden

  • Web-status: hiermee wordt een klant geactiveerd voor B2B.
  • Web-account: dit is de inlognaam die u aan uw klant verstrekt. Deze dient uniek te zijn.
  • Web-password: dit is het password dat u aan uw klant verstrekt. Na inloggen wordt dit password geëncrypt opgeslagen in een onzichtbaar veld. Uw klant heeft de mogelijkheid om zelf zijn wachtwoord aan te passen.
  • Blocked: hiermee blokkeert u het gebruik van B2B voor uw klant.
  • Active: hiermee activeert u het gebruik van B2B voor uw klant.
  • Show discount: hiermee stelt u in of bij deze klant de korting wel of niet getoond dient te worden in de winkelwagen in B2B. De klant kan deze instelling overigens zelf ook aan- of uitzetten via de menu-optie Settings.

Artikelen kenmerken die via                                      B2B besteld kunnen worden


Dit is via onderhoud artikelen te muteren en is bedoeld om artikelen wel of niet te tonen in B2B indien er niet gewerkt wordt met artikelen tonen op basis van een artikel-prijslijst.
Foto’s | plaatjes tonen bij een artikel
Het is mogelijk om plaatjes/foto’s bij een artikel te tonen. Deze foto’s dienen als bijlage aan een artikel te worden toegevoegd met als bijlage-groep “uo_pict”.
Plaatjes worden alleen getoond indien instelling “ShowProductImages” actief is.
 
Prijslijsten i.c.m. artikel-selectie
Door een prijslijst met artikelen samen te stellen en de klant te koppelen aan een prijslijst is het mogelijk om een klant niet alle artikelen te laten bestellen, maar alleen artikelen die in zijn prijslijst voorkomen. Hiervoor dient de instelling “UsePriceList” geactiveerd te worden. Uiteraard dienen klanten aan een valide prijslijst gekoppeld te zijn.
 
Orders kenmerken die via B2B geplaatst zijn
Orders die via de B2B binnenkomen zijn herkenbaar aan een vlaggetje. Orderbevestigingen voor deze B2B orders worden automatisch via het Uniconta platform verstuurd. Hiervoor dient het versturen van e-mail in Uniconta geconfigureerd te worden. Hiermee is het dan ook mogelijk om klanten een orderbevestiging en mail te versturen in hun eigen taal. Ook is het mogelijk om via een eigen SMTP account de e-mails te versturen i.p.v. via de standaard Uniconta oplossing.
 
Voor de volledige set aan features kunt u contact opnemen met Easy Conta.
Neem contact op
Uniconta tips & tricks

Collectief aanpassen Klantenprijslijst

 
I. Ga naar de menukeuze Klantenprijslijst.
II. Kies de button Prijzen.
III. Selecteer alle regels en kopieer ze (<CNTRL> A en <CNTRL> C).
IV. Open een leeg Excel-blad en plak de regels er in met <CNTRL> V.
V. Pas de regels in Excel aan naar wens. De begindatum kan ook aangepast worden.
VI. Selecteer alle regels en kopieer ze.
VII. Ga terug naar Uniconta en kies Plakken vanuit Excel.
VIII. En de nieuwe prijsregels staan in Uniconta.

Uniconta release versie 87

Voor de ondersteuning van de financiële administratie heeft Uniconta een koppeling met Bizcuit gerealiseerd. Dankzij deze koppeling worden banktransacties opgehaald en ingelezen in Uniconta. Zo hebben Uniconta-gebruikers een beter en up-to-date inzicht in hun financiële status en besparen ze veel tijd en moeite met het voeren van de administratie.
Haal meer uit financiële data met Bizcuit. Ondernemers beheren hun financiële administratie gemakkelijk en snel in de Bizcuit app. Van documenten scannen, facturen versturen tot en met betaalopdrachten uitvoeren. Zo hebben ondernemers altijd een duidelijk overzicht van hun financiële situatie en hebben zij meer tijd om te doen waar ze echt goed in zijn: ondernemen.